Svarta parlan

Jag vill beratta om mitt piratskepp. Jag kopte det pa en leksaksmarknad. Forst gick vi runt och runt och runt och runt och tittade pa alla leksaker. Sedan gick vi till ett stalle dar vi borjade pruta. Vi fick inte ett stort svart flygplan och inte heller det lilla. Da tittade jag pa ett litet piratskepp. Men da var forsaljaren upptagen.

Vi hittade ett annat stalle. Mamma borjade pruta pa ett stort piratskepp. Vi fick det for 120 yuan.
Det var roligt men svart att bygga ihop. Det tog tva dagar.



Har ar mitt skepp.



Det snyggaste skeppet nagonsin! Over 850 bitar!



Ser ni apan som hanger i linorna?

/Alfred

Kommentarer
Postat av: Sissi

Vilket fint skepp! Jag förstår att det tog tid, Alfred!

Kram Sissi & kusinerna

2008-08-14 @ 20:59:59
Postat av: Kristin

Bra jobbat. Jag undrar om jag hade fått ihop alla över 800 bitarna... Imponerande - och snyggt!

2008-08-26 @ 12:56:14
URL: http://kristinblom.wordpress.copm
Postat av: Ingeborg

Vi ar alla mycket stolta, sarskilt Alfred forstas! Nu har vi limmat delar av skeppet som vill ramla av varje gang Alfred vill leka med skeppet. Visst ska man fa leka med ett sadant fantastiskt skepp och inte bara ha det som prydnad!

2008-08-28 @ 14:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0