Miriam fyller år!

Idag fyllde Miriam 6 år. Det var en stolt ung dam som blev väckt på morgonen med sång, ljus och paket. För att hinna ta det lite lugnt vid frukosten bestämde vi oss att inte åka med skolbussen utan tog taxi till skolan.

Miriam valde att ha på sig sina nya kläder hon fått i present och till detta hade hon halsband och nytt fint armband. På skolan möttes hon av sina kompisar som alla gratulerade henne.

På eftermiddagen bjöd hon hem alla tjejer i klassen på hembakta pepparkakor, kladdkaka och dryck. På kvällen byggde vi alla nyinköpt Lego. Prinsessor, pirater och militärgubbar trängdes på matsalsbordet.




En nyväckt stolt 6-åring, visst blir man glad i hjärtat av detta kort!





Att öppna paket i sängen är härligt. Där fanns mjuka och hårda paket samt sådana som skramlade. Spännande!





Efter en innehållsrik dag somnade Miriam på Lovas matta på golvet i datorrummet.


Nu sover alla barnen och det är snart dags för mig också. Jag fastnade dock vid datorn när jag skulle ladda I-poden och började lyssna på all svensk musik som den är fylld med. Tänk att det är först idag som jag förstod att man kunde lyssna från datorn med de högtalarna och inte alltid behöva använda öronsnäckorna. Man lär sig något varje dag!


/Ingeborg


Kommentarer
Postat av: Kristin

Grattis Miriam! Hoppas du blev nöjd med både kalas och paket. Kram!

2008-11-26 @ 09:33:21
URL: http://kristinblom.wordpress.com
Postat av: Loa

Grattis Miriam! Vilken härlig födelsedag!

Kram

2008-11-26 @ 13:12:05
URL: http://www.loaxel.blogspot.com
Postat av: Miriam

Tack alla för hälsningar! jag hade det skoj på min födelsedag. Mamma hade köpt en chokladtårta som är som ett hjärta. Den har vi inte ätit ännu för vi hade så många pepparkakor och kladdkaka att äta. Men idag ska vi mumsa.

2008-11-27 @ 01:25:07
Postat av: Saga och Sebastian

Grattis Mirjam, hoppas att du hade roligt på ditt kalas. Vi ser framemot när vi träffar dig igen. Tobias, Patrik och Ellen hälsar så gott till Edvin.

2008-12-02 @ 20:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0