Skoljogg!

Terminens skoljogg gick av stapeln haromdagen. Hela skolan skulle springa tva varv runt dammen. Barnen var ganska nervosa infor detta evenemang. Kommer det att vara som en tavling, tank om jag inte orkar eller vad hander om man ramlar i dammen var tankar som kretsade.

Dagen till ara var det sol och bla himmel. Ett par foraldrar samlades vid den sista bron som barnen skulle springa over. Dar finns det trappor och vassa kanter sa vi tyckte det var bra att sta dar och forhindra olyckor. Vi var alla lite osakra pa tiden for det hade statt olika i alla veckobrev.

Men efter en stund horde vi de forsta komma.




Har kommer Edvin i full fart.





Har ar Alfred pa sitt forsta varv.





Miriam hann jag inte ens ta kortet pa utan fick be henne stanna. Jag maste ju springa vidare fick jag till svar.


Efter loppet var det stretch pa skolgarden och diplomutdelning. Barnen var nojda med sin insats. Edvin och Alfred tyckte i efterhand att det var ganska kul med skoljoggen, medan Miriam fortfarande havdade att det inte var nagot hon ville gora om. Dagen efter var hon sjuk med en forkylning.

/Ingeborg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0