En kul dag for en viktig sak!

Forra helgen hade vi kopt biljetter till en valgorenhetskvall. Det var en forening som heter Change for life som arrangerade ett poolparty. Alla intakter gick till att kopa horapparater till barn i Kina med nedsatt horsel. En apparat kostar 1000 yuan.

Intradet for hela familjen kostade 500 yuan och da ingick bad, hoppborg, ansiktsmalning, en grilltallrik, lekar och clowner samt lotter. Pa omradet hade dessutom manniskor skankt saker som vi kunde kopa via en tyst auktion. Den gick till pa sa vis att man skrev upp det pris man var villig att betala och skrev ingen en hogre summa fick man varan.

Vi fick ett par skridskor till Edvin.

Change for life fick under kvallen in 42000 yuan!

Har kommer tva bilder fran kvallen. Tyvarr fastnade inte Edvin pa bild.




Miriam med glittriga hjartan





Alfred med en cool odla.


Det var ett tag sedan jag skrev i bloggen. Sa idag nar jag fick tid la jag in tva inlagg. Nar vardagen ar i full gang hinner vi inte alltid att skriva ner saker. Nu ska jag och Chao, var ayi, ivag och handla mat. Det blir spannande for hon pratar ingen kinesiska. En dag ska jag skriva om vad ayi ar och hur det kanns, men det far bli en annan dag.


/Ingeborg


Kommentarer
Postat av: Ingeborg

Sjalvklart talar Chao kinesiska. Jag menar forstas att hon inte talar engelska!



Ingeborg

2008-09-15 @ 16:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0