Första sjukhusbesöket

Nu har vi provat på sjukvården här. Edvin slog i tån mot en metallstång häromdagen. På kvällen tyckte vi att den var lite sned. Jag ringer till vårt sjukhus på kvällen och får en tid dagen efter.

Väl framme vid sjukhuset börjar pappersifyllandet. Tack och lov hade jag tagit med mig allt jag som behövdes; pass, Ulfs jobbs adresser, försäkringsbrev, sjukvårdsavtalet och så vidare.  Jag passade det på att skriva in hela familjen så att det inte blir så mycket pappersifyllande nästa gång. Trots alla papper hittade sjukhuset först inte våra namn i registret . Då ville de att vi skulle betala. Besöket kostade 2000 RMB! Tänk vad bra vi har det i Sverige med vår subventionerade sjukvård. Men efter några telefonsamtal löste sig allt och vi fick sätta oss ner i väntan på doktorn.

Vi fick träffa en fransk läkare. Hon kände på tån och skickade oss till röntgen. Bilderna visade att skelettet såg bra. Möjligtvis kunde det vara en liten spricka. Vi fick bandage om två tår och kunde ta oss till skolans skoljogg.



Edvin på röntgen.




Alfred i full fart på den årliga skoljoggen.





Här springer Miriam.

Edvi hade ju i år en giltlig ursäkt att inte springa skoljoggen och fick nöja sig med att heja på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0