Bilen

Äntligen var det dags. Efter en lång tids väntan och en krånglig procedur var bilen vår. Den är mörkblå, med skinnklädsel, automatväxlad och som sagt 15 år gammal. Ulf har redan provat att köra till jobbet och inne i stan medan jag har bara tittat och tänkt tanken att jag snart ska sätta mig bakom ratten. I morgon kanske jag ska prova att köra inom området vi bor i. Kanske...




Alfred provsitter och godkänner bilen.




Miriam och Ulf framför den nytvättade bilen.

Idag körde vi in till stan med Maria, vår gäst från Vallentuna. Vi parkerade vid Ulfs jobb och tog oss sedan runt med tunnelbanan, buss och taxi. Vilken härlig känsla det var att när vi var färdiga med stan sätta oss i bilen och susa hem.

På kvällen åt vi på en sushirestaurang som ligger gångavstånd från River garden. Det var ljuvligt gott. Jag har inte tidigare helt uppskattat denna rätt utan mest funderat över hur rått allt är. Men restaurangens atmosfär, upplägget på maten och dess smak var fantastisk. Så bara för att ge er en idé så lägger jag avslutningsvis in en bild på en av tallrikarna vi fick in.



Smakfullt, eller hur?

God natt,
Ingeborg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0