Miriam ballerina

Igår var det avslutning på Miriams dans. Barnen uppträdde med 4 olika dansnummer från olika genrer. Det var fågeldansen, jazznumret, balett och modern dans. Läraren heter Lisa och är en dansinstruktör från USA. Här följer några utvalda kort från evenemanget som självklart höll hög klass och fick oss föräldrar att få tårar i ögonen.



Tjejerna var klädda i olika nyanser av rosa.









I sista numret var de vattendroppar som glittrade och dansade i skogen. Fröken hade ordnat pajettdiademet.



Miriam, fröken Lisa och danskompisarna.

Jag har också en kort videosekvens från dansen. Om jag bara kunde lista ut hur jag får videosekunderna från kameran till datorn så skulle ni även få se Miriam live.

I morgon är det skolavslutning. Nya, rena kläder är utvalda och ligger färdiga. Tänk att ett skolår redan har gått. Det var inte länge sedan som de med pirr i magen gick till sin första skoldag i augusti förra året. Det är lite extra speciellt i morgon då det med största sannolikhet blir den sista på SSB. Till hösten kan det bli en interantionell skola.

/Ingeborg

Kommentarer
Postat av: Pappa

Vilken sötnos.

2009-06-13 @ 09:40:09
Postat av: ingeborg

Hon var fantastisk!



Ingeborg

2009-06-13 @ 16:10:51
Postat av: Arabiska prinsessan

Sådan tiara skulle jag också vilja ha!

2009-06-14 @ 15:49:49
Postat av: Miriam

Du kan kanske få låna den till din stora dag!

2009-06-14 @ 16:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0