Bilder från Kina

I förra inlägget var barnen och jag jakt efter det gröna i Beijing. Just den dagen kändes allt grått och ganska dammigt. Inte tråkigt men grått. Men visst finns det färger även här. Se nedan.

När man bor i Kina ser man så mycket som man vill fånga med kameran. Men bilderna gör sällan verkligheten rättvisa. När vi för ett tag sedan var på tygmarknaden tog Helena många kort. Hon är fotograf och fotona blir fantastiska. Jag har fått tillåtelse att använda hennes kort. Så njut av lite vardagsfärger från Kina:

















































Bara genom att se bilderna återupplever jag lukterna, ljuden och livet på marknaden. Då slås jag att hur häftigt det är att få möjligheten att bo i och uppleva ett annat land.

/Ingeborg

Kommentarer
Postat av: Kristin

ÅÅÅÅ vilka fantastiska bilder! Jag kan nästan känna lukten av Kina ända hit! Underbara foton, såna där som jag önskar att jag själv tog.

2009-04-01 @ 11:42:42
URL: http://kristinblom.wordpress.com
Postat av: ingeborg

Det är så kul att jag får använda hennes bilder. Hon är en mycket duktig fotograf. Många av bilderna tog hon utan att titta in i siktet utan bara slängde iväg med kameran.



Tygmarknaden var så kul att nästa vecka ska vi dit igen och köpa fler tyger och tillbehör. Jag har siktat in mig på att köpa sammetsband, roliga spetsbitar och tyger att sy upp mjuka byxor och shorts till sommaren.



Du måste komma hit igen så att du kan fynda pysselsaker.



Jag har ju blivit rätt biten av denna marknad trots att jag är så långt ifrån en pysselmänniska man kan komma.



Ingeborg

2009-04-01 @ 13:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0