Tygmarknaden

I torsdags var ett par vänner och jag på tygmarknaden. Den ligger söder om Beijing och är ett gigantiskt område med tygförsäljning och allt man kan tänka sig behöva som tillbehör.

Anna som har varit där förut visade Helena och mig runt. Det var bra med någon som visste något för man blir lätt förvirrad av alla försäljare. Vi började i en liten butik med sidentyger. Vilka färger och mönster! Det är lätt att förköpa sig genom det låga priset och de vackra materialet. Helena, som är fotograf, tog mängder med bilder som jag har fått tillåtelse att visa er.



Detta var bara en liten del av affären, som i sin tur är en liten del av hela området. Jag köpte två olika typer av sidentyg. De ska förhoppningsvis bli en kjol och klänning. Sedan vandrade vi vidare. Det blev en del handlat men ställets höjdpunkt var frukt och matmarknaden mitt i området.



Här köpte vi vår lunch. Vi fick själv plocka ihop de ingredienser vi ville ha. Sedan wokade mannen det i pannor över tunnor med brinnande kol.




Som efterrätt köpte vi tre pinnar ananas.

När jag har hittat en skräddare, kommit på exakt vad jag ska låta sy upp, får ni se resultatet här.

/Ingeborg

Kommentarer
Postat av: Kristin

För mig som syr så mycket på fritiden, dock inte så mycket kläder som andra saker, typ lapptäcken och sånt, verkar detta som ett paradis. ÅÅÅÅÅ.

2009-03-16 @ 11:56:49
URL: http://kristinblom.wordpress.com
Postat av: ingeborg

Där fanns allt. Anna, som var med, köpte sidentyger för att göra just ett överkast av sidentyg. Hon är en pysseltjej. Hon skulle kunna köpa hur mycket som helst bara för att ha hemma när inspirationen faller på. Där fanns som sagt inte bara tyger utan knappar, sidenband, brodyrband, dragkedjor....osv. Det fanns till och med en hel gata med försäljare av fuskpäls.



Du måste komma hit igen.



/Ingeborg

2009-03-16 @ 13:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0