Nya kläder

Idag hämtade vi Miriams klänningar som vi hade låtit sy upp av de tygrester som blev över efter mina uppsydda kreationer. Så nu kommer lite bilder.



Det här tyget köpte jag till min kompis Jenny. Vi fick resterna och av dem blev det denna vackra klänning.





Mor och dotter i tunika och klänning. Shortsen är också uppsydda.




Här använde skräddaren mitt shortstyg och satte dit fickor från sidentyget som jag har sytt upp kjol i.




Jag visar mitt linne i rött tyg med sammetsband och nitar. Miriams klänning är en överraskning. Vi gav skräddaren resterna av det röda tyget samt det grå från min vårkappa och gav henne fria händer.



Här ser ni Miriams klänning lite bättre.



Så här fin är den bakifrån.




Här är min vårkappa. Den här har fyra, fem stycken andra vänner också sytt upp fast i olika färger. Det blir så när man är på tygmarknaden. Någon hittar ett fint tyg och alla andra hakar på. Någon har en fin tunika och alla andra syr upp likadana.



Här är en tröja från H&M (öppnade i april i Beijing) samt en kjol som vi sytt upp.




Samma tyg fast som tunika till mig. Ursäkta bildkvaliten. Vi blev trötta efter ett tag med all fotografering.




Slutligen har vi denna blusen. Jag har också två kjolar i sidentyg men skräddaren behövde sy in dem så jag får dem först i morgon.  Detta var så roligt att jag nog får ge mig ut till tygmarknaden en gång till och köpa fler tyger.

/Ingeborg

Kommentarer
Postat av: Puck

Himla snygga kläder! Högsta betyget går till Miriams omlottklänning som skräddaren sytt efter eget huvud. Vad kul! Tar det lång tid att få grejor uppsydda? Tror du jag hinner med det när vi hälsar på er nästa sommar?

//Puck

2009-05-05 @ 11:03:03
Postat av: Kristin

Men vad lyckat! Favoriterna är nog din vårkappa och Miriams klänning i grått och rött. Men varför köpte jag inte tyg när jag var i Beijing? Mutter mutter

2009-05-05 @ 14:05:48
URL: http://kristinblom.wordpress.com
Postat av: Arabiska prinsessan Caracola

Det var inga dåliga kreationer. Jag hoppas vi att vi får se en show med "Dancing queen" i dem när ni kommer till Sverige. Det blir succé! :)

2009-05-05 @ 16:44:45
Postat av: ingeborg

Vårkappan är inspirerad (läs kopierad) efter en bild av en Odd Molly-kappa. Jag visste inte vad Odd Molly var förrän jag kom hit, men gillar kappan mycket.



Min favorit är också omlottklänningen. Det är ju lite extra kul också att den var en överraskning. Ni hinner absolut sy upp kläder. Man ska bara göra det tidigt under vistelsen så att man hinner prova och göra ändringar. Våra senaste besökare sydde upp en aftonklänning som var fantastisk. Det som kan ta tid är om man vill till tygmarknaden och skaffa tyger först.



Kristin, det är bara att komma hit igen. Jag planerar gärna in en tur till tygmarknaden....



Vi kan ju meddela att dancing queen under kvällen och bytt kläder flertalet gånger och dansat till melodifestivalen samt planerat sommarens stora kalashändelser.



Ingeborg

2009-05-05 @ 18:52:20
Postat av: Saga

Gud vad jag är avundsjuk på dina kläder. Dom e så snygga!!! Du var så fin i dom. Längtar tills du kommer hit. På fredag skall vi ha skolavslutning.

2009-06-10 @ 21:16:06
Postat av: Miriam

Hej Saga,



vi har skolavslutning på lördag. Jag ska ha den blå klänningen som visas först i bloggen. Vi syns snart!



Miriam

2009-06-11 @ 14:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0