Äntligen tillbaka!

Det var länge sedan vi skrev något inlägg. Det beror inte på att ingeting har hänt, snarare kanske motsatsen. Enskilt största anledningen var att när Edvin och jag var på camping med hans scoutpatrull i november tappade jag vår kamera under en hajk. Trots att jag gick hajken två extra gånger hittade jag aldrig kameran.

Häromdagen införskaffade jag äntligen en ny och här kommer en serie bilder om vad som hänt det senaste.



Här testas den nya kameran. En lite i efterhand rolig historia hände när jag köpte kameran. Lova var med i stan och affären låg på nedervåningen i ett shoppingmall. Jag kunde ju inte ställa henne utanför så jag tog helt sonika med henne in på området. Väl vid affären fick jag dock inte ta in henne varav jag band henne bredvid affären i ett lite undanskymt hörn. Titt som tätt gick ut och såg att hon var kvar. Vid sista tillfället som jag tittade till henne var hon inte där. Förskräckt sa jag till expediten att min hund var stulen och jag måste till polisen. Först rusade jag dock runt och frågade alla människor om de hade sett min hund. Till slut pekade någon på en dörr som ledde till kontoret där säkerhetsvakterna satt. Jag gick dit och förklarade på min stapplande kinesiska att min hund inte längre var kvar. Då visade sig att en städare att "plockat bort" hunden eftersom hundar inte var tillåtna och lagt henne i "Lost and found".




En fredag var alla på Ulfs jobb med respektive inbjudan på fest hos Carl (Ulfs chef och kollega) och Kerstin. En av de kinesiska kollegorna vill lära sig laga lasagne, vilket hon gjorde under kvällen och vi andra njöt av den. Vi försökte också lära oss det kinesiska schackets regler men det visade sig vara en alltför omöjlig uppgift på en kväll.




Första advent var Susan, Benny med Laura och Freja hemma hos oss och bakade pepparkakor,  drack glögg och åt lussebullar.




Den 1 december var det Ulfs födelsedag. Han var ute på tjänsteresa men skulle landa på flygplatsen vid sjutiden. Vi åkte dit och tänkte tillsammans äta hamburgare på Burger King för att sedan äta tårta hemma. Men tyvärr visade sig flyget var nästan en timme försenat, så vi åt hamburgare och gav Ulf en kall en att äta i bilen innan vi kom hem till god glasstårta och presenter.




Här är en av Alfreds sista hiphoplektioner. Han gör en "freeze".




I förra veckan skulle skolan ha en bakförsäljning där alla intäkter skulle gå till vår systerskola Green garden. Det blev ett bra tillfälle att ha kombinerad hemkunskap och svenskalektion hemma. Alla tre barnen fick varsitt recept på svenska som de fick uttyda och baka. Det blev en kaotisk kväll med mycket skratt och med gott resultat.

Den senaste veckan har varit synnerligen fullspäckad. Skolan hade sin årliga vintershow och barnens aktiviteter har haft sina avslutningar. Men det får bli i nästa inlägg.


/Ingeborg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0