Långväga besök

Häromdagen fick jag ett oväntat långväga besök. Min pappas kusin Rolf Manne har varit i Kina under våren på grund av jobb. Vi har haft emailkontakt men inte riktigt vetat om vi skulle få ihop en träff. Sist vi träffades var för snart 27 år sedan när jag var 14 år och gjorde min första flygresa någonsin. Det gick till Oslo för ett besök hos familjen Manne. 

Vi tog en lunch på en av mina favoritrestauranger, In & Out, med mat från provinsen Yunnan. Förutom att prata minnen och uppdatera allt som hänt på dessa år fick jag också träffa Rolfs vän. Hon pratade ingen svenska och inte så mycket engelska. Men med henne fick jag öva min kinesiska.

Tänk vad släkten betyder mycket! Även om man är utspridd över hela världen känns det som om det är lättare att ha kontakt nu med email, skype, facebook och till och med dessa bloggar. Via Rolf fick jag namnet till hans barnbarns (min sysslings dotter) blogg som just nu bor i USA. Så nu kan jag ha lite koll på släkten Manne också. http://sarasamericandream.blogg.no/ 




/Ingeborg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0