Från vardag till fest

Kinesiska nyåret är över, skolorna har öppnat igen och vardagens alla aktiviteter har startat igen. Miriam dansar balett på måndagar, killarna har testat på att dansa hiphop med en fransk tonårskille som tränare och vi letar efter en pingistränare till Alfred samt en gitarrlärare till Edvin.

Varje lördag morgon har dessutom hela familjen kinesiska. Vi åker till Bridgeschool som ligger i området bredvid River garden och har en och halv timmes kurs. Jag läser enbart tecken, Ulf har sin privatlektion och barnen har en lärare tillsammans. Det är ett kul sätt att börja helgen.

Min lärare säger hela tiden att jag behöver öva mer och jag kontrar med att jag väl ändå är bättre än förra lördagen. Hans svar har hittills varit: tycker du?

Här kommer lite bilder från vår vardag till fest på senaste tiden:



En av dagarna i veckan var Lova och jag med en kompis i stan för att köpa en gitarr. Sedan promenerade vi runt i hutongerna. Denna hund klädd i adidaskläder följde efter oss i flera kvarter och ville leka med Lova.




I helgen hade vi bjudit in ett par vänner med den gemensamma faktorn att de hade barn i Miriams ålder. För att barnen skulle lära känna varandra och dessutom vara sysselsatta en stund hade vi hyrt in Happy Land. De kom med bord och pysselsaker. I en och en halv timmes tid grejades det för fullt i Miriams rum.



Sedan var det mat. Här har vi kommit till efterätten som är hemmagjord chokladmousse. Där var kompisar från lite olika länder så språket var engelska.




På MSBs (barnens skola) väggar hängs alster från barnens bildlektioner upp. Just nu har både Alfred och Edvin målningar uppsatta. Detta är Alfreds huvud. In huvudet skulle barnen klistra in bilder på saker de tänker på. Jämfört med övriga elevers tankar på bilar, glitter eller Star wars blir Alfreds bild extra cool med sina tjejer, sprit och en tuff rappare i mitten.




I Edvins klass har de arbetat med medeltiden. På bildlektionen har barnen skapat riddare av sig själva. Edvin är bland de längsta i klassen. Hans riddare fick sättas upp på den vägg som hade högst till tak. Jag undrar var vi ska hänga den när vi får hem den?

Idag har jag varit tillbaka till det hundcenter där vi adopterade Lova. Vår kompis Helena skulle ut och hitta sin nya familjemedlem. Det var kul att vara tillbaka och träffa alla hundar igen. Jag hade ingen kamera med men Helena tog många bilder. Återkommer snart!

/Ingeborg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0