Mother's day

I dag är det Mors dag i vissa delar av världen. Miriams klass uppmärksammade det i fredags med en Morsdagsbjudning. Jag, som är uppvuxen med en mamma som tyckte att Mors dag var ett kommersiellt jippo, har aldrig brytt mig om denna dag. Men nu blev jag rejält firad.

Alla barnen satt utanför klassrummet och hämtade sedan en och en upp sin mamma. Klassrummet var fint dekorerat med morsdagshälsningar. Miriam hade på sin hälsning skrivit: I love my mother because she smiles to me and is nice to me. Miriam tog mig i handen och visade mig till en plats. Klassrummet hade blivit ommöblerat till grupper av bord med fina dukar på. Där frågade hon mig om jag ville ha kaffe, te eller juice. Jag blev serverad te och kaka med jordgubbe. 

Efter att ha fikat och pratat med de andra mammorna runt bordet var det dags för underhållning. Barnen sjöng en sång som fick de flesta av oss att få tårar i ögonen. En textrad gick så här: när jag växer upp hoppas jag att jag blir precis som du. 

Inte nog med det, sedan fick jag både blomma och present.

Alfred hade också skrivit en Mors dagskort. Den löd så här: Thank you for giving me life, thank you for buying Star wars lego.

Jippo eller ej. Jag är rörd och tacksam över mina ljuvliga monster.

Nu kommer lite bilder:



Klassrummet är fint dekorerat. Alla barnen är högtidliga och stillsamma.




Jag har precis beställt grönt te från damen här.




Sången som fick oss alla att på fall.



Blomma och present. I paketet var det en bok som barnen själva hade gjort om grodor.

Happy Mother's day to you all!
Till barnen har jag berättat att om två veckor är det Mors dag i Sverige. Då ser jag framemot att bli firad en gång till!

/Ingeborg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0