En tid fylld av glädje och sorg

Det är nu de sista dagarna i mars och våren har börjat knacka på dörren. I går under hundpromenaden såg jag den första blommande Magnolian för i år. Högt upp på "att göra listan" denna vecka står tvätta utemöblerna, skura studsmattan samt köpa lite uteblommor. Men innan jag tar tag i det ska jag uppdatera bloggen med den senaste tidens händelser.

Sista helgen i februari var det äntligen dags för Miriams dramakurs att framföra sitt teaterstycke. Det var en historia om fem leksaker som drömde om att vara riktiga människor. För att uppnå sin önskan var de tvungna att ge sitt ut på äventyr och hitta Apkungen. Miriam spelade Peter Pan. Det var fantastiskt kul att se dem. Läraren spelade in en liten film under deras repetitioner och la ut den på kinesiska you tube. Här är länken till den:


http://v.youku.com/v_show/id_XMzU1OTA4NTgw.html




Leksakerna väntar på att Vivian, flickan som äger dem, ska somna.




Hela ensemblen med läraren Tao.




Den förste mars fyllde vår vän Mats år. Det firades med att bägge familjerna träffades efter skolan på Star Trooper och lekte laser krig. Jag funderar på om jag ska fira min födelsedag där också?!




De blå laget kollar laserpistolerna innan intåg i det mörka rummet.



Miriam redo för attack!




I mittien av mars åkte Ulf till Sverige på jobb. Samma helg campade pojkarna och jag och Miriam hade sin dans show med tillhörande genrep. Det var en intensiv helg vars logostik löstes med hjälp av goda vänner. Campingen var som vanligt kul fast det var minus 11 på natten. På söndag eftermiddag kunde i alla fall Edvin och jag njuta av Miriam och hennes kompisar dansa till Jail house rock medan Alfred var på kalas hos en kompis.




Veckan därpå hade MSB vårlov. Alfred och Miriam spenderade lovet med att trycka in så många sociala möten som möjligt. Jag agerade chaufför. Edvin vann en poesitävling på skolan och fick som pris läsa upp sin dikt under en litteraturfestival samt delta i en diskussion om sitt skrivande. Hans dikt heter The City och han framförde den med bravur!




I lördags var det dags för Ulf och mig att vara på äventyr. Det bor ju en hel del svenskar på River Garden och majoriteten av dem känner vi inte. Men i helgen ändrade vi lite på det. Det var nämligen dags för cykelfest. Det går till så att man blir tilldelad en rätt man ska laga till två andra par. Vi fick förrätt. Klockan fem samlades alla personer som anmält sig till festen och fick ett par kuvert som skulle öppnas vid särskilda tider under kvällen. Så först kom fyra personer hem till oss och åt förrätt. Efter så skiljdes vi åt för att möta två andra par hemma hos någon för huvudrätt för att avsluta med två, tre nya människor i ett nytt hus för efterrätt.

På bilden har vi precis avslutat efterrätten och njuter av choklad och trevligt sällskap.




Slutligen cyklade vi alla (58 personer) till en närbelägen pub för att avsluta kvällen med dans.

Som ni ser så har mars varit fylld av utåtriktade aktiviteter och trevliga möten, vilket har har hjälpt mig att hantera den sorg som också för alltid kommer att känneteckna denna mars. Min älskade mamma gick hastigt och oväntat bort den 1 mars. Om ett par veckor blir det till att flyga till Sverige för begravning. 


 

Mamma och jag!

·         Minnet lever det kan ej jordas
Det kan ej gömmas bland stoft och grus
Nej, det skall leva i fågelsången
I blomsterdoft och i vindens sus

Sov gott, mamma!

/Ingeborg



Kommentarer
Postat av: Michael

Fin dikt till din mamma.



Väntar spänt på att få ta del av Edvins prisbelönta poem också.

2012-03-28 @ 11:40:45
Postat av: Hej,

2012-03-28 @ 14:51:18
Postat av: Ingeborg

Hej,



jag ska höra med Edvin om jag får lägga ut den.



Ingeborg

2012-03-28 @ 14:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0