Den sagolika muren

Efter tva veckor har fick vi vart forsta besok, Kristin. Da passade vi pa att tillsammans besoka MUREN. Vi hyrde en bil for en dag och packade ner matsack, dryck och kameran. Vi valde att aka till Mutianyu da vi hade last att dar var det mindre turister, mer kuperad terrang men anda Ok for vara barn.

Solen sken och det var mycket varmt. Val framme vid muren tog det forst ett tag innan vi forstod biljettsystemet. Vi fick ga till tre olika kassor for att kopa biljetter till olika etapper for turen. Det 'knepigaste' utgiften var en forsakring pa 1 yuan (mindre an en krona).

Vi valde att aka stor linbana upp. Det var sagolikt. Utsikten ar enorm och muren stracker sig sa langt man kan se. Sedan borjade vi att ga.



Vi aker linbana.




Utsikten ar otrolig!



Muren stracker sig over ett kuperat omrade. Ibland ar det riktigt brant.



Den har strackan hade 22 vakttorn.



Har star hela ganget.

Ner fran muren kunde man valja olika fardsatt. Vi valde att aka bob. Det var fantastiskt kul! Tyvarr har vi inga bilder pa det.
Val nere stod det en mongol som kallade fram barnen till sig. Det gick inte att motsta att ta kort pa dem. Sedan ville han ha 30 yuan for det. Han fick 13 yuan och blev nojd. Det var faktiskt val varda pengar aven om svensken i mig tycker att han borde fraga forst.




Var chauffor tog oss till ytterligare ett stalle, ett tempelomrade med vacker natur. Men da var vi ganska trotta och svettiga. Men vi vandrade omkring dar en timme och sedan blev det bilfarden hem.



Tempelomradet Hungluo

En lyckad utflykt!

Nu ar det dags att vacka barnen for vi ska aka till IKEA. Det kan ocksa vara en s


Kommentarer
Postat av: Ingeborg

Det ar inte latt i borjan. Texten forsvann och nu vet jag inte om man kan andra i redan publicerad text. men slutet ska sjalvklart vara att IKEA kan ocksa var en spannande utflykt!?

2008-07-15 @ 03:11:19
Postat av: Mormor

Bilden på linbanan är sned

Hälsningar Birgit

2008-07-15 @ 14:03:03
Postat av: Anonym

Jag vet! Jag forsokte snurra bilden men som sagt det ar inte latt i borjan.

Ingeborg

2008-07-15 @ 15:28:49
Postat av: Kristin

Hej nu har jag äntligen hittat er blogg! Och lagt till i min RSS feed - så räkna med att jag håller koll på er! Jag får underbara minnen av bilderna! Kram!

2008-07-24 @ 09:37:21
URL: http://kristinblom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0