En vanlig lördag

I år har barnen valt en hel del aktiviteter. Edvin valde scouter, tennis och fotboll. Alfred valde street jazz, hiphop och fotboll. Miriam valde modern jazz och rytmisk gymnastik. Edvins scouter är på måndagkvällar men har ofta extra möten och aktiviteter på helger. Killarnas fotboll är organiserad av skolan och sker på tisdagar efter lektionerna. All övriga aktiviter sker på lördagar. Kul men intensivt!



Klockan är halv nio på morgonen och vi är på väg.



Tre helger per termin är Edvin på läger med sitt scouttrupp och tältar. Detta är en bild från första tillfället. Oftast är de ute fredag till söndag men denna gång var det enbart en natt.



Varje lördag klockan nio har Alfred Street jazz. Vi föräldrar fick sitta med en stund och jag passade på att filma lite. Det kan ni se på länken här nedan:


http://www.youtube.com/watch?v=qU7pg-5cjzw




Därefter börjar Miriams modern jazzklass.



Det stretchas en hel del och efter en timme är hon ganska svettig. Tyvärr får vi föräldrar inte vara med så jag har enbart en bild från början av lektionen.



Vid halv fyra har Edvin tennislektion. De är 8 pojkar med två tränare.




Här övar dem på att serva. Det är riktigt roliga lektioner och tränare är duktiga. Förra tillfället bjöd föreningen alla medlemmar på gratis biljetter till China Open. Dit ska vi på fredag. Har vi tur kanske vi får se Robin Söderling.

En kvart efter Edvins tennislektions start börjar Miriams rytmiska gymnastik. Tränaren heter Li och var med i OS 2004. De är 8 tjejer och lektionen sker till största del på kinesiska. Tyvärr har vi inga bilder på detta än. Vi återkommer.

Klockan fem slutar Miriams lektion och då börjar Alfreds hiphopklass.
Men sedan var det klart!

/Ingeborg



Kommentarer
Postat av: Kristin

Man blir ju nästan sugen på att sporta själv, och det är inte helt lätt att få mig sugen på det! :-)



Alltihop verkar jätteroligt.

2010-10-05 @ 09:00:05
URL: http://kristinblom.wordpress.com
Postat av: ingeborg

Jag säger detsamma! Jag skulle vilja få göra deras saker. Det skulle dock inte se lika coolt ut om jag skulle frösöka tänja kroppen och göra deras rörelser...



Du Kristin, jag saknar ditt bloggande. Är det nedlagt?



Ingeborg

2010-10-05 @ 09:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0