Att upptäcka ett nytt område

I all vardag tänker vi inte alltid på att vi är mitt i ett äventyr. Precis som i Sverige rör vi oss i samma områden, handlar i närmaste affären, leker vid den vanliga lekplatsen och tar samma bilväg varenda dag. Beijing är en STOR stad och under våra två år här har vi bara upptäckt en liten del.

En helg för ett tag sedan bestämde vi oss för att hitta något nytt. Vi hade hört att det fanns en park vid namn Lido Side park som vi aldrig besökt. Sagt och gjort, vi krånglade oss fram på nya vägar och hittade med hjälp av vänners vägbeskrivning fram till parken. Det var vid lunchtid och vi valde på måfå en kinesisk restaurang i området. Det var mycket god mat och för att fortsätta i dagens anda valde vi nya rätter vi inte har provat på förut. 



Ett trevligt ställe med god mat.




Edvin funderar på vad han ska välja att göra i parken. Både han och Alfred valde att skjuta ballonger.




Miriam och jag cyklade runt på den här.




Parken var mysig att promenera i och hade en damm i mitten.
Det var skönt att upptäcka något nytt!

/Ingeborg


Kommentarer
Postat av: Kristin

Precis! Jag förstår precis, jag upptäcker också alltför sällan saker i Bryssel och runt omkring i Belgien, måste kanske anstränga mig lite mer. Kram!

2010-10-18 @ 09:10:34
Postat av: Orsakullan

Hejsan! Hamnade här efter lite sökande på svenskar i Beijing. Är en svensk mamma med tre barn som kommer flytta till Kina/Peking efter nyår då maken ska arbeta på ABB. Kul att läsa om andra svenskar på plats s.a.s så man vet lite vad man har att vänta sig! Vi kommer nog att bo i River Garden eller där i närheten (var och kollade i augusti nämligen).



/En Orsakulla i Ludvika!

2010-11-14 @ 19:22:49
URL: http://orsakullan.blogspot.com
Postat av: Ingeborg

Hej,



vad kul att du hittade till vår blogg. Har du några frågor eller andra undringar så är det bara att höra av sig. Min mail är [email protected]



Välkommen till Kina!



Ingeborg

2010-11-16 @ 02:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0