En helt vanlig dag?

Att vara medföljande är inte alltid en dans på rosor. Precis som hemma i Sverige ska vardagslivet planeras, maten lagas och barn ska skjutsas till diverse aktiviteter. På det kommer ibland en frustration över att saker tar så lång tid att fixa i detta land. Saker som att köpa dammsugarpåsar, byta ut och hämta en ny vara eller en sådan enkel sak som att få ett kvitto tar ofta flera tillfällen att fixa. Med detta sagt kommer här ett inlägg om motsatsen; det lyxiga livet som medföljande:



Jag är med i en bokklubb. Varje månad läser vi en bok som på något sätt handlar om Kina. Sedan träffas vi och diskuterar. "Midnight in Peking" diskuterade vi i tisdags. Det är en oerhört spännande bok som handlar om ett autentiskt mord på en ung brittisk kvinna i Peking 1937. Fallet blev aldrig löst. Här kan ni läsa mer om boken:  http://www.midnightinpeking.com/

Om två veckor ska vi göra en vandring och följa Pamelas, den unga brittiska kvinnan, väg genom Peking. Huset där hon bodde med hennes pappa finns till exempel kvar och likaså Foxtower där hennes kropp dumpades.

Boken har tydligen inte ännu kommit till Sverige, men håll utkik!!



Idag var Lise och jag i stan. Vi handlade i en av mina favoritbutiker som jag kallar "trikådamen". Det är en liten, kanske 3x3 meter stor butik men kläder i främst trikå men också bomullskläder samt stickade tröjor. Efter shoppingen åt vi lunch inklusive drack varsin Sangria.

/Ingeborg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0