Liten uppdatering

Det har varit tyst på bloggen ett tag. Ett skäl har varit att kameran som fick lite fukt i sig under semestern i Malaysia tyvärr blev alldeles för dyr att laga. Men till slut blev behovet av en kamera för stort. För tredje gången åkte jag till kameraaffären och inhandlade en ny kamera. Förhoppningsvis gäller uttrycket "tredje gången gillt". Kassörskan frågade mig om jag ville förlänga garantin ett år, men med tanke på hur det har gått med våra tidigare kameror vore det sannolikt en dålig affär.

Nåja, nog med klagan och återigen lycklig med en kamera. Vad har hänt sedan sist? Edvin har varit iväg en vecka med sin klass på läger vid Kinesiska muren. Vi skickade med honom en gammal kamera men han tog inte ett enda kort. Jag tror att det betyder att han hade kul!



Vi har fått ytterligare en scout i familjen. Hans patrull heter Magical peanuts.




Så en helg för ett tag sedan åkte Ulf, Edvin och Alfred iväg på första campingen för säsongen. Alfred tog knivmärket och lärde sig hantera campingutrustningen. Edvin och hans patrull var ute på vandring, gick vilse och kom tillbaka efter ett LÅNGT tag med en upphittad hundvalp.



Samling vid lägerelden på kvällen.
På söndagen intogs området plötsligt av soldater. Det visade sig vara en filminsplening.




Min lärare i Bollywood-dans flyttade ju till Bangkok i somras. Hon kom dock tillbaka för en veckas intensiv workshop. Det var två danstillfällen varje dag från och med måndag till lördag. Vi tränade in en ny dans som vi ska uppträda med i december på River gardens julfest.



Här är Miriam och Lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0