Scoutläger i Miyun

Förra helgen var det dags för säsongens andra scoutläger. Det var en tvådagarsövernattning men jag åkte ut till killarna först på lördagen. Efter en knappt tvåtimmarsresa ut på kinesiska landsbygden kom jag fram till lägerplatsen. Då hade det börja blåsa rejält och killarna fick flytta en del tält som höll på att blåsa iväg. Alla samlade stenbumlingar för att hålla nere tälten.

Tack och lov lugnade vädret ner sig och det blev en stjärnklar kanonkväll. Tyvärr har det dock öppnat en restaurang i närheten av vår lägerplats mitt ute i ingenstans. Så vid tiotiden började det skråla kinesisk karaoke mellan bergen. Det var en närmast absurd upplevelse.



Alfred täljer en grillpinne till marshmallows.




Edvin suckar över att mamma jämt vill ta kort.




Här ser ni en del av lägerplatsen.

Under tiden som Edvin, Alfred och jag var ute i friska luften var Ulf på tjänsteresa i Sverige. Som tur var hade vi gäster i form av vår vän Maja-Stina med dotter Elinor som var snälla nog att ta hand om Miriam medan vi campade. Om tre veckor är det dags nästa utflykt.

/Ingeborg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0