Läxor och bullar - en vanlig onsdag

Efter att ha haft kompisar hemma i två dagar efter skolan bestämde vi oss för att ha en lekfri dag. Direkt efter hemkomsten satte barnen sig med sina läxor. Shao hade bakat bullar så en varm belöning väntades efter att alla läxor var gjorda.




Edvin håller koll på bullen och önskade att han hade gjort läxan dagen innan.




Alfred som idag hade två läxor fick tillåtelse att ta bullen i pausen mellan svenskan och matten.




Miriam hade inga läxor men jobbade i sin pysselbok innan hon fick sin bulle.

När klockan var fyra var alla läxorna gjorda och vi fick tid till annat. Inget tjat eller stress på kvällen efter middagen för att hinna med skolarbetet innan läggdags. Det kan faktiskt vara skönt med lekfria dagar ibland.

Men idag är en annan dag. Inga läxor och ingen skola i morgon.

/Ingeborg

Kommentarer
Postat av: Kristin

Jag borde också ha en ayi som bakar bullar och en mamma som du som får mig att göra mina läxor. Jag har så svårt att minas alla verb och substantiv på spanskan! Nu har jag fått reda på att jag har mitt prov om bara några veckor. Men jag får baka bullar och sätta upp regler för mig själv på helgerna. :-)

2009-04-30 @ 09:39:31
URL: http://kristinblom.wordpress.com
Postat av: ingeborg

Du får väl sätta fram ett glas vin, en bulle, några oliver och så vidare. Och så får du ta en klunk vin efter att ha skrivit 10 verb.



Jag avundas dig inte. Det är mycket lättare att vara den som säger till om att göra läxorna än att själv sätta sig. Jag har inte läst min kinesiska denna vecka.



Lycka till på provet!

2009-05-01 @ 02:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0