Majbilder

 
 
 
Sexorna på MSB anordnade en välgörenhetsinsamling för att samla in pengar till skolavgiften för ett par barn vars föräldrar inte har Beijing hukou. Här säljer Alfred peruker till skolans "Fun Race" där barnen fick in pengar för varje varv de sprang på en bana. Allt som allt samlade barnen in 100 000 RMB!!!
 
 
 
 Vår kompis Julia frågade om vi ville ställa upp på en familjefotografering. Hennes kompis ville starta en fotostudio och behövde västerländska fotoobjekt. Det var ett par roliga timmar med fotografering både utomhus och inomhus. Här poserar Edvin.
 
 
 
I maj firas ju både den internationella och svenska mors dag. När Alfred och Miriam kom hem med två vackra, egengjorda armband tänkte jag på min mamma och hittade detta kort på mamma, mig och Gullan. Kortet togs i Gottskär i juni 1998 med Edvin i magen.
 
I maj har Miriam haft flera uppträdanden med sin danstrupp. Följ länken om ni vill se deras första som var på ISBs (International school of Beijing) vårmarknad.
 
http://www.youtube.com/watch?v=vzk37TztiEo
 
 
 
 
Ett par kompisars yngsta dotter, Wilma, fyllde 2 år. Miriam och jag representerade familjen vid kalaset.
 
 
 
 MSB hade en musiksamling där både Miriam och Alfred uppträdde. Miriam var dessutom konferencier.
 
Idag skiner solen och jag kan se en klarblå himmel. Inga luftföroreningar och än så länge inga mygg. Alfred ska ut och campa med 5/6orna, Edvin har sin examensvecka med flertalet prov varje dag och Miriam håller på att öva inför dansskolans sommarshow nästa vecka. Full fart som vanligt!!
 
/Ingeborg
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0